Математика 6 клас
Тема1: Додавання раціональних чисел
Перегляньте відеоурок:
1) додавання чисел з однаковими знаками:
Приклад: а) 15 + 5 = 20, б) -10 + (-2) = -12
2) додавання чисел з різними знаками:
Вправу підготувала СкалецькаЛ.
18.03
Тема2: Віднімання раціональних чисел
Пригадай:
- Як додати два числа з однаковими знаками?
- Як додати два числа з різними знаками?
- Які числа називають протилежними?
Запам'ятай
Приклади і їх розв'язки:
1) 20 - 25 = 20 + (-25) = -5 , 2) 20 - (-25) = 20 + 25 =45,
3) -20 - 25 = -20 + (-25)= -45, 4) -20 - (-25) = -20 + 25= 5
5) -20 -0 = -20 + 0 = -20 6) 0 - 20 = 0 + (-20) = -20
Перегляньте відеоурок:
Завдання: Прочитайте п.27. Розв'яжіть №1187, №1190, №1191
28.03
Тема3: Множення раціональних чисел
Перегляньте відеоурок:
Перегляньте правила, законспектуй основне:
Приклади: -5 • 6= -30, 2 • (-10)= -20.
Приклади: -5ㆍ(-6) = 30, -2 • (-10) = 20
Запам'ятай!
Завдання1: Прочитай п.28 ст.212. Розв'яжи: №1248, №1249, №1245, №1252
Завдання2: Перевір свої знання,виконай інтерактивну вправу
Вправу створила Врублевська Н.
04.04
Тема 4: Ділення раціональних чисел
Переглянь відеоурок:
Завдання 1: Перевір свої знання:
Завдання 2: Повтори правила:
Завдання 3 : Розв'яжи рівняння:
1) х ・(-5) = -20 , 2) у : 3 = -100 , 3) -60 : х = -2
4) х ㆍ 1,35 = - 7,2 5) у : (-1,47) = - 6 6) - 0,625 : х = 2,5.
Завдання 4: Обчисли:
Завдання 5: Виконай ділення:
Завдання 6: Пройдіть тест по даній темі за посиланням
Завдання 7: Виконай самостійну роботу
1. Виконай дії:
1) 8,4*(-5,7); 2) 22,23: ( -0,9); 3) -28,98 : ( -14);
4) -6,05* ( -1,2); 5) -124:31 ; 6) - 1/15 : 4 /5 .
2. Порівняй вирази не виконуючи обчислень:
1) -1242 : (-27) і -25*(-4) *8 *(-12);
2) -34*0*23*(-6) і -134*2*(-26);
3) -64*(-2)*5*(-3)*(-8) і -625:(-25).
3. Розв'яжи рівняння:
1) -4*х = 32 ; 2) -1,2*у = -3,6 ; 3) 0,7*х= -1,4;
4) у: (-0,2) = 4,08 ; 3) - 192: х = -32; 4) -5/6*у=-1/7.
4. Виконай дії:
а) (-31,7:63,4 - 23,4:(-1,17))*(-2,4) ;
б) 2,3*(-8) - 9,8:(6,7-8,1) .
5. Додатним чи від'ємним є число d, якщо:
1) -7*d <0 ; 2) 57*d<0; 3) -3*(-d)>0.
6. Обчисли значення виразу -4*х + 3*у , якщо х= -10, у=-100.
Повторення
Тема: Звичайні дроби
Пригадай:
Завдання 1 : Розв'яжи рівняння:
Завдання 2: Порівняй дроби:
Завдання 3 : Виконай тест за посиланням .
Увага! Всі письмові завдання виконати у шкільному зошиті , для цього необхідно записати тему і номер виконаного завдання.
Повторення
Тема : Відношення та пропорція
Перегляньте відеоурок , пригадайте матеріал по даній темі :
Завдання 1: Перевір свої знання з даної теми:
Завдання 2:
Перевірте двома способами, чи є пропорцією рівність:
Завдання3: Розв'яжи рівняння:
Приклади розв'язування задач:
Задача 1. Велосипедист за 3 години проїде 75 км. За який час він проїде 150 км з тією самою швидкістю?
75 км - 3 год
150км - х год.
75:150=3:х ,75*х=150*3, 75*х= 450 , х= 450:75 , х=6 . Відповідь : 6год.
Задача 2. Мотоцикліст відстань від села до міста долає за 3 години зі швидкістю 60км/год. За який час він проїде цю відстань зі швидкістю 45 км/год?
60км/год - 3год,
45км/год - х год.
45*х=60*3, 45*х=180, х=180:45, х= 4 . Відповідь: 4 год.
Завдання 4: Розвяжіть задачі:
1) На пошиття 20 костюмів витратили 83 м тканини. Скільки таких самих костюмів вийде з 58,1 м тканини?
2) Потяг проходить відстань між містами за 12 годин при середній швидкості 45 км/год. Із якою швидкістю має їхати потяг, щоб пройти ту саму відстань за 9 годин?
3) За 2 кг цукерок заплатили 72 грн. Скільки будуть коштувати 4,5 кг цих цукерок?
4) Автомобіль, рухаючись зі швидкістю 90 км/год, у проїхав відстань від Черкас до Києва за 2 год 3 якою швидкістю він рухався в зворотному напрямку, якщо відстань від Києва до Черкас він подолав за 2,5 год?
5) Турист пройшов 20 км за 5 год. За скільки годин турист подолає відстань 28 км, рухаючись із такою самою швидкістю?
І тип задач:Для того щоб знайти р відсотків від даного числа а, треба:
1) перевести р відсотків у десятковий дріб;
2) помножити число а на одержаний десятковий дріб.
ІІ тип: Для того щоб знайти все число за відомою частиною b і числом відповідних відсотків р. треба:
1) перевести р відсотків у десятковий дріб;
2) розділити b на одержаний десятковий дріб.
Завдання 1: Виконай вправу
Завдання 2: Розв'яжи задачі:
1) У класі 25 учнів, 12% з них приймали участь в районній олімпіаді з фізики.Скільки учнів брали участь в олімпіаді?
2) Микола назбирав 8 кг яблук. Петро зібрав на 25% більше ніж Микола.
Скільки кг яблук зібрав Петро?
Скільки кг яблук зібрав Петро?
3) В обласній олімпіаді з англійської мови взяли участь 120 учнів, що становить 80 процентів усіх призерів міських олімпіад.
Скільки всього учнів могли стати учасниками олімпіади?
Скільки всього учнів могли стати учасниками олімпіади?
4)Вкладник поклав до банку 20000 грн під 16% річних.
Яка сума буде на рахунку через рік?
Яка сума буде на рахунку через рік?
А тепер ці задачі розв'яжи за допомогою пропорції .
Завдання 3: Всі задачі з даної вправи розв'яжи у зошиті, записавши короткий запис (чи діями , чи пропорцією) :
Пройди тест за посиланням:
18.04
Тема: Вирази та їх спрощення
1)
-Серед виразів оберіть буквені:
12+34; 3ав ; 2х + 4у; 5( 6 +17)
- Пригадайте, які вирази називають буквеними:
Ось так ми спрощуємо вираз:
Числа перемножаємо, а буквені множники переписуємо.Число, яке стоїть перед буквеними множниками назвають коефіцієнтом виразу.
Приклади:
1) -3а・2в =-6ав (-6 є коефіцієнтом),
2) 23ху・10t = 230хуt ( 230 коефіцієнт),
3) -1/5с ・(-1/2d) = 1/10cd ( 1/10 коефіцієнт).
Якщо вираз -авс, то коефіцієнт рівний -1,
а для виразу ху, коефіцієнт 1.
Завдання1:Прочитайте п.30 ст.235(перший абзац) Виконайте вправи №1374, №1378, №1379.
Завдання2: Виконайте інтерактивну вправу, перевірте
чи вмієте спрощувати вирази і знаходити їх коефіцієнти:
(Вправу створила Врублевська Н .)
Урок 20.04
2) Зведення подібних доданків
Перегляньте відеоурок:
Ще раз зверни увагу, які доданки називаються подібними і як їх зводити:
Завдання1: Прочитайте п.30 ст.235(до правила розкриття дужок)
розв'яжіть №1376(у), №1380, №1381.
Завдання2: Перевір свої знання виконавши інтерактивну вправу:
(вправу створила Шакун А.)
Урок 22.04
3) розкриття дужок
Перегляньте відеоурок:
Ще раз перегляньте правило:
Завдання1: Прочитайте п.30 ст.235, вивчіть правило, розв'яжіть
№1384, №1385, №1386, №1387
Завдання2: Виконай інтерактивну вправу:
( вправу створила Міщишина Н.)
29.04
Тема: Рівняння. Основні властивості рівнянь
З'ясуємо, що таке рівняння, та що означає розв'язати рівняння:
Завдання1: Розв'яжіть за підручником ст.244 №1408
-Як перевірити, чи є число коренем певного рівняння?
Для цього потрібно дане число підставити у рівняння замість невідомого( х,у...), якщо отриманий результат у лівій частині рівняння дорівнює результату у правій частині, то дане число є розв'язком рівняння.
Завдання2: Розв'яжіть №1412 ст.245
(Зразок: чи є 3 розв'язком рівняння 2х - 6 = 0, 2ㆍ3 - 6= 0 , 0 = 0 . Відповідь: 3 є розв'язком)
Навчимося розвязувати складніші рівняння, але для цього потрібно розглянути основні властивості рівнянь.
Перегляньте відеоурок:
Властивість 1
Приклад: -2х + 7 = 4х - 10,
-2х - 4х = -10 -7
(знак " =" поділяє рівняння на ліву і праву частини, зі змінними переносимо доданки у ліву частину, а числа у праву.
Якщо доданок стоїть у своїй частині, то його знак змінювати не потрібно, а той доданок який переносимо через "=" змінюємо його знак на протилежний)
Вчимося переносити доданки.
Завдання3: Перенесіть доданки зі змінними у ліву сторону, а числа в іншу ст.245 № 1415 (до кінця розвязувати рівняння не потрібно) Прочитайте п.31 тільки ст.241.
Урок 02.05
Перевір себе, чи вмієш переносити доданки у рівняннях:
Властивість 2,3
Розгляньте на прикладах, як застосовуються ці властивості.У підручнику ст.242-243. Задача1,2.
Приклади розвязування рівнянь:
1) доданки зі змінними переносимо в одну сторону, а числа в іншу, при перенесені доданків знак міняємо на протилежний,
2)в кожній частині рівняння зводимо подібні доданки,
3)невідомий множник будемо знаходити, як добуток поділений на відомий множник.
Завдання1: Прочитайте п.31, розвяжіть №1415(за алгоритмом),№1417(І)
Завдання2: Виконай інтерактивну вправу, перевір свої знання: