Дист. матем. 6 клас

Математика 6 клас
Тема1: Додавання раціональних чисел
Перегляньте відеоурок:



1) додавання чисел з однаковими знаками:


Приклад: а) 15 + 5 = 20,      б) -10 + (-2) = -12

2) додавання чисел з різними знаками:


Приклад:   а) -15 + 10 = -5, б) 12 + (-2) = 10

Запам'ятай:


Тому: -23 + 23 =0,   -4 + 0 = -4
Завдання1: Виконайте вправи  №1124, №1125,№1129
Завдання2: Перевір свої знання


Вправу підготувала СкалецькаЛ.

18.03

Тема2: Віднімання раціональних чисел


Пригадай: 

- Як додати два числа з однаковими знаками?

 - Як додати два числа з різними знаками?

  - Які числа називають протилежними?

Запам'ятай



Приклади і їх розв'язки:
1) 20 - 25 = 20 + (-25) = -5 ,       2) 20 - (-25) = 20 + 25 =45,
3) -20 - 25 = -20 + (-25)= -45,    4) -20 - (-25) = -20 + 25= 5
5) -20 -0 = -20 + 0 = -20             6) 0 - 20 = 0 + (-20) = -20

Перегляньте відеоурок:


Завдання: Прочитайте п.27. Розв'яжіть №1187, №1190, №1191

28.03
Тема3: Множення раціональних чисел
Перегляньте відеоурок:


Перегляньте правила, законспектуй основне:

Приклади: -5 • 6= -30,       2 • (-10)= -20.


Приклади: -5ㆍ(-6) = 30,        -2 • (-10) = 20

Запам'ятай!


Завдання1: Прочитай п.28 ст.212. Розв'яжи: №1248, №1249, №1245, №1252

Завдання2: Перевір свої знання,виконай інтерактивну вправу

 
Вправу створила Врублевська Н.

04.04

Тема 4: Ділення раціональних чисел

Переглянь відеоурок:


Законспектуй у зошит головне, після перегляду зображень:

                                 -2,1 :  0,3  = -7

                                  2,1  :  (-0,3) = -7


Запам'ятай!

Виконай вправу:


Завдання1: прочитай п.29, виконай №1312, №1315, №1314

Завдання2: виконай інтерактивну вправу, перевір себе

 



13.04
Тема5:Множення і ділення раціональних чисел.Повторення


Завдання 1: Перевір свої знання:




Завдання 2: Повтори правила:



Завдання 3 : Розв'яжи  рівняння:

1) х ・(-5) = -20 ,         2)  у : 3 = -100 ,           3) -60 : х = -2

4)  х ㆍ 1,35 = - 7,2       5) у :  (-1,47) = - 6       6)  - 0,625 : х = 2,5.


Завдання 4: Обчисли:



Завдання 5: Виконай ділення:




Завдання 6: Пройдіть тест по даній темі за посиланням

Завдання 7: Виконай самостійну роботу
1. Виконай дії:
1) 8,4*(-5,7);    2) 22,23: ( -0,9);   3) -28,98 : ( -14);
4) -6,05* ( -1,2);  5) -124:31  ;    6) - 1/15 :  4 /5 .
                                                                         
2. Порівняй вирази не виконуючи обчислень:
1) -1242 : (-27)   і    -25*(-4) *8 *(-12);
2) -34*0*23*(-6)   і   -134*2*(-26);
3) -64*(-2)*5*(-3)*(-8)  і  -625:(-25).

3. Розв'яжи рівняння: 
1) -4*х = 32 ;        2) -1,2*у = -3,6 ;     3) 0,7*х= -1,4;
4) у: (-0,2) = 4,08 ;  3) - 192: х = -32;  4)  -5/6*у=-1/7.

4. Виконай дії:
а) (-31,7:63,4 - 23,4:(-1,17))*(-2,4)  ;
б) 2,3*(-8) - 9,8:(6,7-8,1) .

5.  Додатним чи від'ємним є число d, якщо:
1) -7*d <0 ;          2) 57*d<0;        3) -3*(-d)>0.

6. Обчисли значення виразу   -4*х + 3*у ,  якщо х= -10, у=-100.


Повторення 
Тема:  Звичайні  дроби

Пригадай:

 



Завдання 1 : Розв'яжи рівняння:








Завдання 2: Порівняй  дроби:






Завдання 3 : Виконай тест за      посиланням .

Увага! Всі письмові завдання виконати у шкільному  зошиті  , для цього необхідно записати тему і номер виконаного завдання. 

Повторення
Тема : Відношення та пропорція

Перегляньте   відеоурок , пригадайте матеріал по даній темі :

Завдання 1: Перевір свої знання з даної теми:





Завдання 2:
Перевірте двома способами, чи є пропорцією рівність:
ПРОПОРЦІЯ ТА її ВЛАСТИВОСТІ

Завдання3:  Розв'яжи рівняння:
ПРОПОРЦІЯ ТА її ВЛАСТИВОСТІ




Приклади розв'язування задач:
Задача 1. Велосипедист за 3 години проїде 75 км. За який час він проїде 150 км з тією самою швидкістю?
75 км - 3 год
150км - х год.   
(стрілки в одну сторону направлені говорять про пряму пропорційність).

75:150=3:х ,75*х=150*3, 75*х= 450 , х= 450:75 , х=6 .          Відповідь : 6год.

Задача 2. Мотоцикліст відстань від села до міста долає за 3 години зі швидкістю 60км/год. За який час він проїде цю відстань зі швидкістю 45 км/год?

60км/год - 3год,
45км/год - х год.
                     
(стрілки в різному напрямку- обернена пропорційність)

45*х=60*3,  45*х=180, х=180:45, х= 4 .    Відповідь: 4 год.

Завдання 4:  Розвяжіть задачі:
1)  На пошиття 20 костюмів витратили 83 м тканини. Скільки таких самих костюмів вийде з 58,1 м тканини?

2) Потяг проходить відстань між містами за 12 годин при середній швидкості 45 км/год. Із якою швидкістю має їхати потяг, щоб пройти ту саму відстань за 9 годин?


3) За 2 кг цукерок заплатили 72 грн. Скільки будуть коштувати 4,5 кг цих цукерок?

4) Автомобіль, рухаючись зі швидкістю 90 км/год, у проїхав відстань від Черкас до Києва за 2 год 3 якою швидкістю він рухався в зворотному напрямку, якщо відстань від Києва до Черкас він подолав за 2,5 год?

5) Турист пройшов 20 км за 5 год. За скільки годин турист подолає відстань 28 км, рухаючись із такою самою швидкістю?
  
Повторимо тему :  Відсотки












































І тип задач:Для того щоб знайти р відсотків від даного числа а, треба:
1) перевести р відсотків у десятковий дріб;
2) помножити число а на одержаний десятковий дріб.

ІІ тип: Для того щоб знайти все число за відомою частиною і числом відповідних відсотків р. треба:
1) перевести р відсотків у десятковий дріб;
2) розділити на одержаний десятковий дріб.
Завдання 1: Виконай вправу 


Завдання 2: Розв'яжи задачі:
1) У класі 25 учнів, 12% з них приймали участь в районній олімпіаді з фізики.Скільки учнів брали участь в олімпіаді?


2) Микола назбирав 8 кг яблук. Петро зібрав на 25% більше ніж Микола.
Скільки кг яблук зібрав Петро?

3)  В обласній олімпіаді з англійської мови взяли участь 120 учнів, що становить 80 процентів усіх призерів міських олімпіад.
Скільки всього учнів могли стати учасниками олімпіади?

4)Вкладник поклав до банку 20000 грн під 16% річних.
Яка сума буде на рахунку через рік?
А тепер ці задачі розв'яжи за допомогою пропорції .

Завдання 3:  Всі задачі з даної вправи  розв'яжи у зошиті, записавши короткий запис (чи діями , чи пропорцією) :



Пройди тест за посиланням:


18.04
Тема: Вирази та їх спрощення
1)

-Серед виразів оберіть буквені:
                   12+34;  3ав ;  2х + 4у;  5( 6 +17)
- Пригадайте, які вирази називають буквеними:
Ось так ми спрощуємо вираз:


Числа перемножаємо, а буквені множники переписуємо.Число, яке стоїть перед буквеними множниками назвають коефіцієнтом виразу.
Приклади: 
1) -3а・2в =-6ав              (-6 є коефіцієнтом),
2) 23ху・10t = 230хуt      ( 230 коефіцієнт),
3) -1/5с ・(-1/2d) = 1/10cd     ( 1/10 коефіцієнт).

Якщо вираз  -авс,  то коефіцієнт рівний  -1, 
а для виразу ху, коефіцієнт 1.
Завдання1:Прочитайте п.30 ст.235(перший абзац)  Виконайте вправи №1374, №1378, №1379.

Завдання2: Виконайте інтерактивну вправу, перевірте 
чи вмієте спрощувати вирази і знаходити їх коефіцієнти:

(Вправу створила Врублевська Н .)

Урок 20.04
2) Зведення подібних доданків
Перегляньте відеоурок:



Ще раз зверни увагу, які доданки називаються подібними і як їх зводити:





Завдання1: Прочитайте п.30 ст.235(до правила розкриття дужок)
розв'яжіть №1376(у), №1380, №1381.

Завдання2: Перевір свої знання виконавши інтерактивну вправу:


(вправу створила Шакун А.) 
Урок 22.04
3) розкриття дужок
Перегляньте відеоурок:


Ще раз перегляньте правило:


Завдання1: Прочитайте п.30 ст.235, вивчіть правило, розв'яжіть
№1384, №1385, №1386, №1387

Завдання2: Виконай інтерактивну вправу:

 
( вправу створила Міщишина Н.)


29.04
Тема: Рівняння. Основні властивості рівнянь

З'ясуємо, що таке рівняння, та  що означає розв'язати рівняння:

Завдання1: Розв'яжіть за підручником ст.244   №1408

-Як перевірити, чи є число коренем певного рівняння?
Для цього потрібно дане число підставити у  рівняння замість невідомого( х,у...), якщо отриманий результат у лівій частині рівняння дорівнює результату у правій частині, то дане число є розв'язком рівняння.


Завдання2: Розв'яжіть     №1412     ст.245
(Зразок: чи є 3 розв'язком рівняння         2х - 6 = 0,    2ㆍ3 - 6= 0 ,      0 = 0  .    Відповідь: 3 є розв'язком)

Навчимося розвязувати складніші рівняння, але для цього потрібно розглянути основні властивості рівнянь.
Перегляньте відеоурок:


Властивість 1



Приклад:  -2х + 7 = 4х - 10,
                  -2х - 4х = -10 -7
(знак " ="  поділяє рівняння   на ліву і праву частини, зі змінними переносимо доданки у ліву частину, а числа у праву.
Якщо доданок стоїть у своїй частині, то його знак змінювати не потрібно, а той доданок який переносимо через "=" змінюємо його знак на протилежний)
Вчимося переносити доданки.

Завдання3: Перенесіть доданки зі змінними у ліву сторону, а числа в іншу ст.245 № 1415 (до кінця розвязувати рівняння не потрібно) Прочитайте п.31 тільки ст.241.


Урок 02.05

Перевір себе, чи вмієш переносити доданки у рівняннях:
Розглянемо нові властивості рівняннь:

                                  Властивість 2,3

Розгляньте на прикладах, як застосовуються ці властивості.У підручнику ст.242-243. Задача1,2.
Приклади розвязування рівнянь:


Алгоритм розвязування рівнянь:
1) доданки зі змінними переносимо в одну сторону, а числа в іншу, при перенесені доданків знак міняємо на протилежний,
2)в кожній частині рівняння зводимо подібні доданки,
3)невідомий множник будемо знаходити, як добуток поділений на відомий множник.

Завдання1: Прочитайте п.31, розвяжіть №1415(за алгоритмом),№1417(І)
Завдання2: Виконай інтерактивну вправу, перевір свої знання: