Інф.5 клас

Інформатика 

На урок

Тема 1: " Інформаційні процеси та системи"

Завдання 1: Із хмаринки слів випишіть у зошит види повідомлень 1) за способом подання , 2) за способом сприйняття. Знайдіть завдання за посиланням


Завдання 2: З наведеного переліку повідомлень випишіть у зошит повідомлення за способом подання :
а) текстові, б) числові, в) графічні, г) звукові, д) відео,е) умовні сигнали, є) спеціальні позначення, ж)комбіновані.
Сімейне фото, значення температури повітря в класній кімнаті, розповідь друга, картина олійними фарбами, СМС-повідомлення від мами, математичні формули, сигнали червоними прапорцями, відеокліп відомого рок-гурту, вірш Т.Г.Шевченка, гра на скрипці, мова глухонімих, нотний запис пісні, значення вологості повітря, презентація " Моє шкільне життя", значення маси олівця, рекламний щит, чорно - біле німе кіно.
Завдання 3: Яку інформацію передає смайлик зображений на малюнку? Запиши у зошит.


Перевір себе .




Розгляньте малюнок , запишіть у зошит основні компоненти комп'ютера. Допишіть пристрої введення і виведення , яких не вистачає на даному малюнку.



Перевір себе






Розглянь малюнок , зроби відповідні записи у зошит, самостійно за підручником досліди кожен вид комп'ютера.


Перевір себе.


Завдання 4:   Встанови відповідність ( у зошит запиши - наприклад 1Д)


1
Операційна система
А
центральна частина операційної системи, що забезпечує прикладним програмам координувати доступ до ресурсів комп'ютера
2
Інтерфейс
Б
це програми призначені для перекладу вказівок комп’ютера мовою певного пристрою: чи принтера, чи сканера, чи звукової, чи відеокарти
3
Ядро ОС
В
набір програм, які призначені для забезпечення взаємодії всіх пристроїв комп'ютера і виконанням користувачем різних дій
4
Утиліти
Г
правила взаємодії операційної системи та користувача, які визначають зручність роботи
5
Драйвери
Д
допоміжні програми, призначені для обслуговування дисків комп’ютера, забезпечувати ефективну роботу системи

Завдання 5: Заповни пропущені слова в реченнях , використай підказку.
Розповідь з пропусками
Після завантаження комп’ютера на екрані монітора з’являється зображення, яке називається ... . В нижній частині знаходяться кнопка ... та Панель .. На Робочому столі розміщені маленькі картинки, які називають ... . Так, приклад, піктограма, ... призначена для доступу до дисків та інших пристроїв, підключених до комп’ютера, піктограма... для відкриття папки, що містить створені файли, а у ... відправляють дані, які вже непотрібні користувачу. Окрім кнопки ... на Панелі... розташований ... та мовна ... . Якщо клацнути … кнопкою миші, наприклад, значок папки, відкриється ... меню з переліком команд, які можна виконувати з цією папкою.
(Пуск, контекстне, завдань, Мої документи, правою, Робочий стіл, піктограма, Мій комп’ютер, Кошик, панель, годинник) 
.
Завдання 6: Розгадайте кросворд. Визначте та запишіть слово, яке буде отримане в зафарбованих клітинках. Що воно означає?

1










2










3




4




5












По горизонталі:
1.            Пристрій введення даних. 
2.            Людина, що створює комп’ютерні програми. 
3.            Кнопка, що відкриває Головне меню. 
4.            Список команд, які користувач може виконати в цей момент.
5.            Заздалегідь складений набір команд для здійснення інформаційних процесів у комп’ютері. 
Слово у зафарбованих клітинках ?
Завдання 7: Оберіть коректні назви файлів для вмісту, що в них зберігається. За потреби придумайте свої назви.


Вміст файлу
Назва файлу
Фото поета
Твір
Відомості про письменника
Поезія
Текст повісті
Документ1
Відгук на прочитану книгу
Біографія
Зображення обкладинки книги
Портрет_Франка

Завдання 8: . Назвіть по черзі папки та вкладені в них файли (або вкладені папки і файли), користуючись схемою.


Практична робота :   " Файли , папки та операції над ними".

Виконайте завдання за даними  картками:
1.     Відкрийте вікно Мій комп'ютер, що на Робочому столі.
2.     Відкрийте локальний диск D:\
3.     На диску D:\ створіть папку 5 клас.
4.     Відкрийте папку 5 клас.
5.     У ній створіть папку, назвіть її  власним прізвищем.
6.     Відкрийте власну папку.
7.     У ній створіть три папки: Про мене, Мої захоплення та Фото.
8.     Перейменуйте папку Мої захоплення на Хобі.
9.     Відкрийте папку Про мене.
10.                       У вікні папки Про мене створіть текстовий документ Відомості. Для цього виконайте команду з контекстного меню Створити → Текстовий документ та надрукувати його назву.
11.                       У папці Фото створити дві папки Шкільні та Особисті.
12.                       Переглянути результат створення структури папок за допомогою програми Провідник. Для цього скористайтеся кнопкою панелі інструментів Папки. Знайти в переліку зліва папку 5 клас та переглянь її вміст.
1                       Покажіть вчителю виконану роботу.

Заключне завдання : Розгадай кросворд.






Тема 3:  " Опрацювання текстових даних" 
Завдання 1 : Випишіть у зошит із хмарки слів  лише ті терміни, які є об'єктами текстового документа (текстові об'єкти).  Знайти за 
посиланням  https://wordart.com/y5cix8wsg7d0/word-art



Завдання 2:   Назвіть елементи вікна текстового процесора Word, які пронумеровані  і  запишіть у зошит.

   
Перевір себе 


                                            Запам'ятай!

           

Завдання 3: У зошиті дайте короткі відповіді на запитання 

  • Скільки пробілів ставиться між словами?
  • Як друкується розділовий знак, що стоїть після слова, - разом, чи окремо?
  • Чи ставиться пробіл після розділового знака?
  • Чи ставиться пробіл після відкритих дужок (чи лапок)?
  • Чи ставиться пробіл одразу після тире?
  • Як зробити абзац у тексті?
  • Як потрібно нумерувати списки, що знаходяться в тексті?

 Завдання 4 :( практичне) 

- Підготуйте комп'ютер до роботи. Завантажте програму   Microsoft Word.
- Створіть новий документ ( Файл__ Створити).
- Надрукуйте текст за зразком ( роздані тексти на карточках).
- Відредагуйте текст. Переконайтеся, що в ньому немає зайвих пробілів, що дефіси й тире введено правильно і т. ін.
- Знайдіть у тексті всі коми та замініть їх на ";".
- Збережіть документ, назвавши його файл власним ім'ям.

Завдання 5 - " Лови помилку":

Прочитайте  твердження,  напроти номера кожного з них поставте "+", якщо воно істинне, або "-", якщо хибне .

  1. Клавіша Enter призначена для переходу до нового абзацу.
  2. Клавіша Delete призначена для видалення символу.
  3. Клавіша Backspace призначена для вставлення символу.
  4. Клавіша Shift призначена для зміни мовної панелі.
  5. Клавіша Caps Lock призначена для перемикання клавіатури при введенні великих літер.
  6. Клавіша Ctrl забезпечує швидке переведення текстового курсора на початок рядка.
  7. Клавіша Home забезпечує швидке переведення текстового курсора в кінець рядка.
  8. Клавіші Page Up, Page Down призначені для прокручування текста на розмір поточного вікна відповідно вперед і назад.

Перевір свої знання .



 

ПРАКТИЧНА РОБОТА ( завдання практичної роботи роздруковане кожному учню)

Тема: Робота в текстовому редакторі MS WORD.
Мета: навчитися створювати новий документ, вводити, редагувати та форматувати текст в текстовому редакторі MS WORD.
Хід роботи:
1.       Відкрити ярлик програма MS WORD.
2.       Перевірити наявність необхідних панелей інструментів.
3.       Надрукувати текст.

Що для мене Україна ?
Україна – це наша мова, із сотнями регіональних особливостей, але все одно єдина – українська.
Україна – це віра, незалежно від конкретної релігії, віра передусім у духовну природу людини і свободу бути собою.
Україна – це вміння сміятися, передусім із себе самих, за будь-яких обставин, бо знаємо (перевіряли), що саме сміх виявляється врешті сильніший за ці обставини.
Україна – це відчуття родини, навіть коли озираєшся довкола, не бачиш жодного знайомого обличчя, але все одно певен, що все буде добре.



4.       Виконати форматування за такими параметрами:
·        для сторінки: верхнє поле – 1,5 см, нижнє поле – 1,5 см, ліве поле – 3 см, праве поле – 2 см.
·        для заголовка: шрифт – Arial, розмір – 18, колір – зелений, вирівнювання – за центром.
·        для абзаців тексту: шрифт – Times New Roman, розмір – 14, колір – синій, вирівнювання – за шириною сторінки, відступ абзацу ліворуч – 2 см. Надрукуйте текст за зразком.
5.       ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ:
Надрукувати 1 текст.

1 текст
2 текст
Звукова карта
Відеоплата
Дисковод CD-ROM
Радіоприймач
Телевізійний приймач
Звукова карта
Відеоплата
Дисковод CD-ROM
Радіоприймач
Телевізійний приймач

Виконати форматування (зразок – текст 2) за такими параметрами:
·        Шрифт – Lucida Sans Unicode,
·        Розмір – 14,
·        Підкреслення – хвиляста лінія,
·        Інтервал шрифту – розріджений 3 пт,
·        Вирівнювання – по центру,
·        Міжрядковий інтервал – подвійний.

6.       Зберегти текстовий документ у власній папці за допомогою команди ФАЙЛ – ЗБЕРЕГТИ ЯК… У вікні, що відкриється знайти папку зі своїм прізвищем. В рядку ім’я файлу, надрукувати ім’я – ПР-2 та натиснути кнопку ОК.  
7.       Практичну роботу продемонструвати вчителю.

Перегляньте презентацію " Додавання малюнків із файлу до текстового документа та їх форматування "за таким посиланням https://drive.google.com/file/d/1DHWzP0oRLWU5U7VxaqT1waVsfDGNvgGN/view?usp=sharing


       Практична робота 

" Додавання малюнків із файла до текстового документа" 

        Символіка.

           1.Відкрий файл Символіка, що зберігається в папці  Практичні роботи\Практична робота №4 що міститься на Робочому столі.
  1.  До тексту, що міститься в документі, додай зображення та розмісти їх за зразком.    
                                                   
    3.  Потрібні зображення містяться в папці Практичні роботи\Практична робота №4 що міститься на Робочому столі.
     4.  Переглянь документ у режимі попереднього перегляду та збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем у папці Практичні роботи\Практична робота №4 твоєї структури папок.

Завдання : Організаційна діаграма.

1.       Відкрий файл Схеми до уроків, що зберігається в папці папці  Практичні роботи\Практична робота №4 що міститься на Робочому столі.
2.      Використовуючи план уроку – текст, що міститься в текстовому документі, створи схему/діаграму, як показано на малюнку.  
3.      Текст, необхідний для введення в елементи діаграми, перемісти за допомогою буфера обміну з тексту документа
4.      Збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем у папці Практичні роботи\Практична робота №4 твоєї структури папок.

           Перевір себе.






Кросворд онлайн :"Текстовий редактор"за посиланням
або звичайний текстовий за таким посиланням:
https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vRPlE5EJgiJBlzTYV9CPr0K57POSpX8kuya7f9ZF5pGRfWK1flqy4xQ26SZQR_-MdYFeeny_rGFN3O9/pub


Тест"Форматування символів і абзаців" за посиланням


Заключне завдання : тест " Текстовий редактор Word"за посиланням