Інформатика
На урок
Тема 1: " Інформаційні процеси та системи"
Завдання 1: Із хмаринки слів випишіть у зошит види повідомлень 1) за способом подання , 2) за способом сприйняття. Знайдіть завдання за посиланням
Завдання 2: З наведеного переліку повідомлень випишіть у зошит повідомлення за способом подання :
а) текстові, б) числові, в) графічні, г) звукові, д) відео,е) умовні сигнали, є) спеціальні позначення, ж)комбіновані.
Сімейне фото, значення температури повітря в класній кімнаті, розповідь друга, картина олійними фарбами, СМС-повідомлення від мами, математичні формули, сигнали червоними прапорцями, відеокліп відомого рок-гурту, вірш Т.Г.Шевченка, гра на скрипці, мова глухонімих, нотний запис пісні, значення вологості повітря, презентація " Моє шкільне життя", значення маси олівця, рекламний щит, чорно - біле німе кіно.
Завдання 3: Яку інформацію передає смайлик зображений на малюнку? Запиши у зошит.
а) текстові, б) числові, в) графічні, г) звукові, д) відео,е) умовні сигнали, є) спеціальні позначення, ж)комбіновані.
Сімейне фото, значення температури повітря в класній кімнаті, розповідь друга, картина олійними фарбами, СМС-повідомлення від мами, математичні формули, сигнали червоними прапорцями, відеокліп відомого рок-гурту, вірш Т.Г.Шевченка, гра на скрипці, мова глухонімих, нотний запис пісні, значення вологості повітря, презентація " Моє шкільне життя", значення маси олівця, рекламний щит, чорно - біле німе кіно.
Завдання 3: Яку інформацію передає смайлик зображений на малюнку? Запиши у зошит.
Розгляньте малюнок , запишіть у зошит основні компоненти комп'ютера. Допишіть пристрої введення і виведення , яких не вистачає на даному малюнку.
Перевір себе
Розглянь малюнок , зроби відповідні записи у зошит, самостійно за підручником досліди кожен вид комп'ютера.
Перевір себе.
Завдання 4: Встанови відповідність ( у зошит запиши - наприклад 1Д)
1
|
Операційна система
|
А
|
центральна частина операційної системи, що забезпечує прикладним програмам координувати доступ до ресурсів комп'ютера
|
2
|
Інтерфейс
|
Б
|
це програми призначені для перекладу вказівок комп’ютера мовою певного пристрою: чи принтера, чи сканера, чи звукової, чи відеокарти
|
3
|
Ядро ОС
|
В
|
набір програм, які призначені для забезпечення взаємодії всіх пристроїв комп'ютера і виконанням користувачем різних дій
|
4
|
Утиліти
|
Г
|
правила взаємодії операційної системи та користувача, які визначають зручність роботи
|
5
|
Драйвери
|
Д
|
допоміжні програми, призначені для обслуговування дисків комп’ютера, забезпечувати ефективну роботу системи
|
Завдання 5: Заповни пропущені слова в реченнях , використай підказку.
Розповідь з пропусками
Після завантаження комп’ютера на екрані монітора з’являється зображення, яке називається ... . В нижній частині знаходяться кнопка ... та Панель .. На Робочому столі розміщені маленькі картинки, які називають ... . Так, приклад, піктограма, ... призначена для доступу до дисків та інших пристроїв, підключених до комп’ютера, піктограма... для відкриття папки, що містить створені файли, а у ... відправляють дані, які вже непотрібні користувачу. Окрім кнопки ... на Панелі... розташований ... та мовна ... . Якщо клацнути … кнопкою миші, наприклад, значок папки, відкриється ... меню з переліком команд, які можна виконувати з цією папкою.
(Пуск, контекстне, завдань, Мої документи, правою, Робочий стіл, піктограма, Мій комп’ютер, Кошик, панель, годинник)
.
.
Завдання 6: Розгадайте кросворд. Визначте та запишіть слово, яке буде отримане в зафарбованих клітинках. Що воно означає?
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
3
|
|
|
|
|
|||||||||||
4
|
|
|
|
|
|||||||||||
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі:
1. Пристрій введення даних.
2. Людина, що створює комп’ютерні програми.
3. Кнопка, що відкриває Головне меню.
4. Список команд, які користувач може виконати в цей момент.
5. Заздалегідь складений набір команд для здійснення інформаційних процесів у комп’ютері.
Слово у зафарбованих клітинках ?Завдання 7: Оберіть коректні назви файлів для вмісту, що в них зберігається. За потреби придумайте свої назви.
Вміст файлу
|
Назва файлу
|
Фото поета
|
Твір
|
Відомості про письменника
|
Поезія
|
Текст повісті
|
Документ1
|
Відгук на прочитану книгу
|
Біографія
|
Зображення обкладинки книги
|
Портрет_Франка
|
Завдання 8: . Назвіть по черзі папки та вкладені в них файли (або вкладені папки і файли), користуючись схемою.
Практична робота : " Файли , папки та операції над ними".
Виконайте завдання за даними картками:
1. Відкрийте вікно Мій комп'ютер, що на Робочому столі.
2. Відкрийте локальний диск D:\
3. На диску D:\ створіть папку 5 клас.
4. Відкрийте папку 5 клас.
5. У ній створіть папку, назвіть її власним прізвищем.
6. Відкрийте власну папку.
7. У ній створіть три папки: Про мене, Мої захоплення та Фото.
8. Перейменуйте папку Мої захоплення на Хобі.
9. Відкрийте папку Про мене.
10. У вікні папки Про мене створіть текстовий документ Відомості. Для цього виконайте команду з контекстного меню Створити → Текстовий документ та надрукувати його назву.
11. У папці Фото створити дві папки Шкільні та Особисті.
12. Переглянути результат створення структури папок за допомогою програми Провідник. Для цього скористайтеся кнопкою панелі інструментів Папки. Знайти в переліку зліва папку 5 клас та переглянь її вміст.
1 Покажіть вчителю виконану роботу.
Тема 3: " Опрацювання текстових даних"
Завдання 1 : Випишіть у зошит із хмарки слів лише ті терміни, які є об'єктами текстового документа (текстові об'єкти). Знайти за
посиланням https://wordart.com/y5cix8wsg7d0/word-art
Перевір себе
ПРАКТИЧНА РОБОТА ( завдання практичної роботи роздруковане кожному учню)
Перегляньте презентацію " Додавання малюнків із файлу до текстового документа та їх форматування "за таким посиланням https://drive.google.com/file/d/1DHWzP0oRLWU5U7VxaqT1waVsfDGNvgGN/view?usp=sharing
Кросворд онлайн :"Текстовий редактор"за посиланням
або звичайний текстовий за таким посиланням:
https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vRPlE5EJgiJBlzTYV9CPr0K57POSpX8kuya7f9ZF5pGRfWK1flqy4xQ26SZQR_-MdYFeeny_rGFN3O9/pub
посиланням https://wordart.com/y5cix8wsg7d0/word-art
Завдання 2: Назвіть елементи вікна текстового процесора Word, які пронумеровані і запишіть у зошит.
Перевір себе
Запам'ятай!
Завдання 3: У зошиті дайте короткі відповіді на запитання
- Скільки пробілів ставиться між словами?
- Як друкується розділовий знак, що стоїть після слова, - разом, чи окремо?
- Чи ставиться пробіл після розділового знака?
- Чи ставиться пробіл після відкритих дужок (чи лапок)?
- Чи ставиться пробіл одразу після тире?
- Як зробити абзац у тексті?
- Як потрібно нумерувати списки, що знаходяться в тексті?
Завдання 4 :( практичне)
- Підготуйте комп'ютер до роботи. Завантажте програму Microsoft Word.
- Створіть новий документ ( Файл__ Створити).
- Надрукуйте текст за зразком ( роздані тексти на карточках).
- Відредагуйте текст. Переконайтеся, що в ньому немає зайвих пробілів, що дефіси й тире введено правильно і т. ін.
- Знайдіть у тексті всі коми та замініть їх на ";".
- Збережіть документ, назвавши його файл власним ім'ям.
Завдання 5 - " Лови помилку":
Прочитайте твердження, напроти номера кожного з них поставте "+", якщо воно істинне, або "-", якщо хибне .
- Клавіша Enter призначена для переходу до нового абзацу.
- Клавіша Delete призначена для видалення символу.
- Клавіша Backspace призначена для вставлення символу.
- Клавіша Shift призначена для зміни мовної панелі.
- Клавіша Caps Lock призначена для перемикання клавіатури при введенні великих літер.
- Клавіша Ctrl забезпечує швидке переведення текстового курсора на початок рядка.
- Клавіша Home забезпечує швидке переведення текстового курсора в кінець рядка.
- Клавіші Page Up, Page Down призначені для прокручування текста на розмір поточного вікна відповідно вперед і назад.
Перевір свої знання .
ПРАКТИЧНА РОБОТА ( завдання практичної роботи роздруковане кожному учню)
Тема: Робота в текстовому редакторі MS WORD.
Мета: навчитися створювати новий документ, вводити, редагувати та форматувати текст в текстовому редакторі MS WORD.
Хід роботи:
1. Відкрити ярлик програма MS WORD.
2. Перевірити наявність необхідних панелей інструментів.
3. Надрукувати текст.
Що для мене Україна ?
Україна – це віра, незалежно від конкретної релігії, віра передусім у духовну природу людини і свободу бути собою.
Україна – це вміння сміятися, передусім із себе самих, за будь-яких обставин, бо знаємо (перевіряли), що саме сміх виявляється врешті сильніший за ці обставини.
Україна – це відчуття родини, навіть коли озираєшся довкола, не бачиш жодного знайомого обличчя, але все одно певен, що все буде добре.
|
4. Виконати форматування за такими параметрами:
· для сторінки: верхнє поле – 1,5 см, нижнє поле – 1,5 см, ліве поле – 3 см, праве поле – 2 см.
· для заголовка: шрифт – Arial, розмір – 18, колір – зелений, вирівнювання – за центром.
· для абзаців тексту: шрифт – Times New Roman, розмір – 14, колір – синій, вирівнювання – за шириною сторінки, відступ абзацу ліворуч – 2 см. Надрукуйте текст за зразком.
5. ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ:
Надрукувати 1 текст.
1 текст
|
2 текст
|
Звукова карта
Відеоплата
Дисковод CD-ROM
Радіоприймач
Телевізійний приймач
|
Звукова карта
Відеоплата
Дисковод CD-ROM
Радіоприймач
Телевізійний приймач
|
Виконати форматування (зразок – текст 2) за такими параметрами:
· Шрифт – Lucida Sans Unicode,
· Розмір – 14,
· Підкреслення – хвиляста лінія,
· Інтервал шрифту – розріджений 3 пт,
· Вирівнювання – по центру,
· Міжрядковий інтервал – подвійний.
6. Зберегти текстовий документ у власній папці за допомогою команди ФАЙЛ – ЗБЕРЕГТИ ЯК… У вікні, що відкриється знайти папку зі своїм прізвищем. В рядку ім’я файлу, надрукувати ім’я – ПР-2 та натиснути кнопку ОК.
7. Практичну роботу продемонструвати вчителю.
Практична робота
" Додавання малюнків із файла до текстового документа"
Символіка.
1.Відкрий файл Символіка, що зберігається в папці Практичні роботи\Практична робота №4 що міститься на Робочому столі.
- До тексту, що міститься в документі, додай зображення та розмісти їх за зразком.
3. Потрібні зображення містяться в папці Практичні роботи\Практична робота №4 що міститься на Робочому столі.
4. Переглянь документ у режимі попереднього перегляду та збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем у папці Практичні роботи\Практична робота №4 твоєї структури папок.
Завдання : Організаційна діаграма.
1. Відкрий файл Схеми до уроків, що зберігається в папці папці Практичні роботи\Практична робота №4 що міститься на Робочому столі.
2. Використовуючи план уроку – текст, що міститься в текстовому документі, створи схему/діаграму, як показано на малюнку.
3. Текст, необхідний для введення в елементи діаграми, перемісти за допомогою буфера обміну з тексту документа
4. Збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем у папці Практичні роботи\Практична робота №4 твоєї структури папок.
Перевір себе.
Кросворд онлайн :"Текстовий редактор"за посиланням
або звичайний текстовий за таким посиланням:
https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vRPlE5EJgiJBlzTYV9CPr0K57POSpX8kuya7f9ZF5pGRfWK1flqy4xQ26SZQR_-MdYFeeny_rGFN3O9/pub